Blog

Догмите в модата

Това е модерно? Глупости. Всичко е въпрос на реклама и всеобщо мнение, което е подвластно на промяна с много пари и PR. Модата е въпрос на всеобща психология. Това, което се харесва на хората, носи се и се смята за модерно не винаги е това, което те най-много харесват, а това, което те смятат, че другите харесват. Ние хората харесваме, когато сме харесвани от други. Другите харесват това, което е всеобщо признато за харесвано, за да не ги сметнат за липса на вкус и прочие. Истината е, че всеобщото харесване се контролира с огромни бюджети на водещите компании, които диктуват кое е модерно и кое не. Стилът и модата не се диктува от нас хората, а от парите и какво мнение създадат те.

Това не означава, че ако искаме да носим това, което на нас ни харесва не трябва да го правим. Бъдете себе си и имайте собствен стил. Не всички ще ви смятат за модерни, но е важно да се чувствате комфортно с вас самите. Не приемайте чужди догми, а се отпуснете и бъдете такива каквито сте. Но има едно голямо НО. Внимавайте с официални или други за вас важни събития. Тогава експериментите трябва да са внимателно подбрани, защото вероятността за създаването на погрешно мнение в някого важен за вас е невероятно голямо. Пример за това е да отидете на официална вечеря с бъдещ инвеститор за вашата програма, която сте измислили за даден бизнес. Може програмата да е невероятна, но да се обречете на неуспех заради вашия външен вид. Да! Внимавайте, въпреки ако сте се облекли добре и с добре съчетани цветове и подобно. Вкусът за облеклото може да е бил невероятен, но самото облекло да е неподходящо просто заради създадените догми за нормативи на облеклото в дадени ситуации и събития. Пример за това е да сте спортно и удобно облечени на официална вечеря с гореспоменатия инвеститор. Дори ако сте с невероятно подбрани елементи на облеклото прости има догми, с които да трябва да се съобразяваме.

Константното понятие на модата

Модата не е една от всичките прищявки на 21 век провокирана от огромните рекламни бюджети на фирмите монополи на пазара. Модата е стил и класа демонстрирана още от първия поглед върху теб. Милиони са доказателствата за значението на първото впечатление. Примерите от реалния свят са може би още повече за това как погрешното първо впечатление играят огромна роля в по-нататашни контакти от страна на други. Защо се получава следният проблем?
Истината е, че нашият мозък е много лесно манипулируем от страна на външни фактори и събития. След първата ни среща дори и неосъзнато оставаме с трайно впечатление за някого като за промяната му е нужно много време и фактори. След първата среща и първоначалното първо впечатление, което е останало в нас ние действаме предубедено към човека от отсрещната страна. В някои случаи първото впечатление е правилно и не ни заблуждава, но в други играе огромна роля за създаването на неправилна нагласа към някого.

Пластични решения в дизайна

 

При представяне на модния подиум една новаторска идея може и има право да наруши границата, осигуряваща комфорт на тялото при покой и в движение.- моментен дискомфорт за тялото, дарявайки го с нови изразителни качества. Ако тази идея е в основата на дреха с всички нейни функции в реалния живот, дизайнът, създавайки качество в различни аспекти, следва да осигури необходимия за тялото комфорт.
Ако в началото проектът е нахвърлен върху хартия, като ескиз, езикът на графиката разкрива първия поглед, първоначалната идея за обемно-пространственото функциониране на формите. Идеята, фиксирана на хартия, в определени случаи е достатъчно ясна, в други е само маркирана и предполага експерименти и проби в макетен вид и реализация в реални материали. Лесно се разчита пластиката
на силуетната линия, когато обемно-пластичното решение е сведено до прости геометрични тела: прав Н силует – цилиндър; А, V и Х силует – пресечен конус; Y силует – пресечен конус и цилиндър и О силует – елипсоид. При композиционните решения, обединяващи тези тела промяна на пропорцията предполага проста промяна в съотношението на техните пространствени параметри. Но ако работим с един дори малко по-сложен силует, в който ясно се четат отделни хоризонтално разположени обеми, пластиката на формата се обогатява – съответно обогатяват се, но и усложняват, възможните пластични решения. Характерно за триизмерните форми е, че дори максимално изчистени от допълнения и елементи при облеклото, те не винаги са еднакви, разглеждани от различни гледни точки – ако ги разгледаме като проекция върху плоскост, те чертаят поредица от променящи се и различни профили. Говорим за един абстрактен силует на дреха, като въобще не споменаваме за обемно-пространствените характеристики на човешката фигура, добавящи в проекта релефите на анатомичните форми и извити линии, правещи наистина сложна пластична композиция. Облеклото се осъществява в реалното пространство в едно с човешката фигура и неговата обща пластична структура се развива върху основните хоризонтални линии на тялото.

Източник:  kapere.com

Със  специалното съдействие на: mes.bg